פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט – אפשרויות

קיימות מספר דרכים העיקריות שניתן דרכם לשווק ולפרסם באינטרנט וביניהם:
• פרסום אורגני
• פרסום ממומן
• פרסום ויראלי

פרסום אורגני / קידום אתרים במנועי חיפוש

הגלישה באינטרנט מאופיינת בשני אופנים עיקריים: ניווט בעזרת קישורים וחיפוש.
חיפוש באינטרנט הוא הדרך הפופולארית כיום, למעלה מ-80% ממבקרי אתרים עיקריים מגיעים ממנועי החיפוש שהפופולאריות שלהם רק הולכת ועולה.

קידום אתרים במנועי חיפוש היא מלאכה שנעשית בידי מומחים אשר חוקרים את האלגוריתם של מנוע החיפוש ועוקבים אחר השינויים שמבצעים בו מתכנתי הקוד. ע"י הבנת הצרכים והפרמטרים השונים שמביאים את תוצאות החיפוש אפשר לכוון את מנוע החיפוש לאתר ולגרום לו להבין שדף מסוים הוא רלוונטי ביותר (בהשוואה לדפים אחרים).

קידום אתרים OnSite

• הכנסת ותיקון פרמטרים ואלמנטים הדרושים למנוע החיפוש לסריקת הדף.
• דחיסת מילים וניהול קישורים פנימי תוך מתן דגש על ניווט וזרימת גלישה.
• שתילת קודים למעקב ומחקר סטטיסטי.
• יצירת תכנים המביאים לשהייה ארוכה ולביקורים חוזרים

קידום אתרים OffSite

ניהול מערך קישורים נכנסים לאתר – מיקוד חיצוני ישירות לנושאי האתר.
ניווט בעזרת היפר קישורים בין דפי ואתרי אינטרנט הוא בסיס הקישוריות שבין דפי האינטרנט השונים, על בסיס קישוריות זו מתבססים מנועי החיפוש בסריקת רשת האינטרנט ובחיפוש אחר דפי אינטרנט חדשים או מעודכנים.
העיקרון שמנחה את מנוע החיפוש הוא שכמות ואיכות הקשורים הנכנסים לאתר מסוים עשויה להעיד על הפופולאריות והרלוונטיות שלו.
מנועי החיפוש מחשיבים אתרים מסוימים כאתרים שהם נותנים בהם ובקישורים שיוצאים מהם אמון גבוה.

פרסום ישיר – פרסום ממומן

פרסום מודעות טקסט, באנרים אינטראקטיביים, סרטוני פרסומת ואלמנטים אינטראקטיביים ופרסומיים אחרים במודלי תשלום שונים כגון: תשלום עבור קליק (הפניה), תשלום עבור מילוי טופס רישום, תשלום עבור מכירה, תשלום עבור יצירת קשר.
המודלים השונים מאפשרים למפרסם למטב את תקציב הפרסום בהתאם לקהל תנועת המבקרים בשטח הפרסום בו הוא מפרסם, כך למשל קהל שמניב הרבה כניסות שאינם מומרות לביצוע דורש פרסום ממוקד המרה שאומנם מתומחר גבוה בהרבה מתשלום עבור הפניה אך מבטיח סיכוי גבוה יותר ליצר הכנסה לעומת שטח פרסום שמניב קהל מבקרים איכותי שמומר להכנסה שבעזרת מודל תשלום להפניה יוכל להפיק יותר מתקציב הפרסום.
יש מספר אפשרויות לפרסום רשתי:
• תכניות שותפים
• רשתות פרסום מודעות
• פרסום באתרי הפניה – (כגון EBUY, זאפ, אמזון)
• פרסום ישיר באתרי נישה

פרסום ויראלי

פרסום ויראלי שיווק רשתי

פרסום ויראלי אינו הפרסום הארצי של חבר מביא חבר, המלצות והפניות על ידי משתמשים לגיטימיים, תגובות משתמשים באתרים ובממשקים דינאמיים המאפשרים למבקרים להשאיר מידע בדף (פורומים, טוקבקים בבלוגים ובאתרי חדשות ואחרים, ממשקי המלצת מוצרים, ספרי מבקרים).

הפצת אי-מייל – דואר אלקטרוני

משלוח דברי דואר, קבצים והודעות הינו דרך תפוצה לכמויות משתמשים בו זמנית, אחוזי הצלחת קמפיין בדואר אלקטרוני תלויה באופן ההפצה, בניסוח, בקריאטיביות, בקהל היעד, במקור ההפצה.
הפצת דואר אלקטרוני לכתובת דואר אלקטרוני שלא ביקשה להיכלל ברשימת התפוצה או את קבלת דבר הדואר הספציפי נתפסת ע"י ציבור משתמשים כספאם ואינה מקובלת על רוב משתמשי ונותני שירותי האינטרנט, מסומנת על ידם ברשימות שחורות של שרתי הפצת דואר ספאם, מסוננת ע"י תוכנות אנטי ספאם ייעודיות שמתעדכנות כל העת ומונעות כניסת דברי דואר מסוג זה, דרך כלל מקור דואר הספאם הוא בחברות אשר יוצרות רשימות תפוצה של כתובת דואר אלקטרוני ומוכרות אותן כשירות הפצה, יש רשימות איכותיות אשר מקורם באיסוף לגיטימי של כתובות דואר אלקטרוני מגורמים המבקשים להיכלל בהפצה, וקיימות רשימות שמקורם מפוקפק והוסגו באיסוף לא לגיטימי.
יש דרכים מקובלות להפצת דברי דואר לרשימת משתמשים.

פרסום באינטרנט